Squat rack

Een goed krachtstation mag natuurlijk niet ontbreken in een Home Gym. De Squat racks van Gorilla Sports zijn gemaakt voor het zwaardere werk, je kunt ze gebruiken voor squatten en banken. We hebben diverse varianten in het assortiment zoals de multi squat rack, squat- en bankdruksteunen of het Sissy Squat station. Elke variant heeft zijn eigen eigenschappen en doelen. Bekijk de specificaties per apparaat en bepaal welk squat rack het beste past bij jouw fitness doelen.

Squat rack of power rack

Power racks worden vaak squat racks genoemd, omdat ze ideel zijn voor het doen van squats met de langehalter en voor deadlifts. Door het grote aantal verstelmogelijkheden kunnen Power racks optimaal aan de lengte van de sporter en de individuele oefeningen worden aangepast.

Er zijn ook langehalterstations die in de breedte kunnen worden versteld, zodat ze optimaal kunnen worden ingesteld. De haltersteun kan zo aan de greepwijdte van de gebruiker worden aangepast, wat goed van pas komt bij bankdrukken, squats met de lange halter en deadlifts. Bij het kopen van een langehalterstation moet je dus goed overwegen welke oefeningen je wilt gaan doen. Sommige Power racks/ Squat racks zijn uitgerust met een opslag voor halterschijven, zodat deze veilig kunnen worden bewaard.

De voordelen van een squat rack

Geen partner nodig om te spotten. Wanneer je alleen traint, is het van groot belang dat je dit veilig doet. Een Power Rack geeft je precies dat stuk veiligheid waneer je zware gewichten gaat liften zonder dat er een tweede persoon aanwezig is.
Geen Angst EN Meer Vertrouwen. Het beste van het Power Rack is niet simpelweg dat het veilig is, maar juist door het feit dat je geen angst hebt en daardoor meer zelfvertrouwen!

Doordat je weinig kan gebeuren omdat het Power Rack spotters heeft, druk je zwaardere gewichten met meer vertrouwen en kan je wel net die ene extra herhaling eruit persen of 5 kg extra op je halterstang leggen! Simpelweg omdat je weet dat je niet de kans loopt klem te komen te liggen onder de halterstang.

Trainen met gelimiteerde bewegingen. Power Racks worden ook veel gebruikt bij het uitvoeren van “gelimiteerde”oefeningen. Zo kan men bijvoorbeeld de horizontale balken vlak boven de borst plaatsen, waardoor de halter niet helemaal tot aan de borst kan komen. Door deze beperkte beweging is men in staat met zwaardere gewichten dan normaal te werken, waardoor men de spieren als het ware klaar stoomt voor zwaardere gewichten.

Een perfecte manier om progressie te boeken met bijvoorbeeld de bench press. Alle “grote” oefeningen. Hoewel je natuurlijk niet iedere oefening kan uitvoeren die er bestaat, ben je zeer zeker in staat alle belangrijke, grote oefeningen uit te voeren (waaronder de “grote drie”: benchpress, deadlift en squat). Er zijn echter veel mogelijkheden om het aantal mogelijke oefeningen te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan het gebruiken van een (TRX) suspension trainer of bevestig eens gymringen aan je power rack.

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
download udemy paid course for free
download lava firmware
Download WordPress Themes Free
download udemy paid course for free